dilluns, 26 juliol de 2010

Entrenament per Carros de Foc - Camí de la PTL '10

El passat cap de setmana, Elena, Isa, Perales i jo haviem de fer la travessa Porta del Cel en menys de 24h. Però al contactar amb el refugi de Graus, ens va comentar que a partir de 2400m. trobariem molta neu i que per pujar a la Pica d'Estats necessitariem grampons :( Llavors vam decidir d'un comú acord fer Carros de Foc. Es un molt bon entrenament: 65Km, 4500m D+, gairebé sempre per damunt de 2000m d'alçada i sabiem que no calien grampons a cap lloc.
Vam sortir el divendres a les 17h30 de Xerta, vam fer una petita parada a Sort per sopar i a les 23h15 arrencàvem del pàrquing a uns 4Km del llac de Sant Maurici.
La nit s'ens va fer llarga, ens trobàvem espesos i una mica desmotivats. Arribats al Port de Caldes, vam dubtar si retallar cap al refugi de Ventosa i Calvell o baixar fins el refugi de Restanca. Finalment vam baixa, cap de natros volia prendre la responsabilitat de retallar (com som!).
A Restanca, vam fer un cafè amb llet i unes madalenes, ens vam remotivar i refer plans de ruta. Al tornar a arrencar, vam pujar com coets, vam rebaixar en 45min el temps previst fins Ventosa.
Anàvem bé, la crisis de la nit semblava que havia passat i ens atacàvem al Contraix (punt més alt i pujada més complicada del recorregut). Vam pujar amb bon ritme, però controlant de no cremar-nos. Però, a la baixada, vaig veure unes fites que semblava que retallàven el recorregut original i, seguit per Isa, i guiant-me pel GPS, vaig decidir anar per allà. Greu error! Al cap d'uns metres ja no es podia passar! Vam mirar cap a la dreta, cap a l'esquerra, rés! Isa no volia tornar a pujar per recuperar el recorregut bo, llavors, guiats per Perales des de l'altra banda, vam trobar una canal que ens va permetre (després de petites des-grimpades), retrobar la sendera bona.
Haviem perdut gairebé 1 hora, jo estava desmoralitzat de nou i a la parada al Refugi d'Estany Llong, vaig decidir no seguir fins els refugis de Colomina i JM Blanch i passar pel Portarró d'Espot per anar directament al Refugi de Mallafré i cap al pàrquing. Els altres companys van decidir fer-ho també, cap de natros tenia molta moral per continuar.
Al final ens va sortir un bon entrenament: 56Km amb 4000m D+ i 20h45m de caminar.

Pròxima parada: La volta al Port, el 31 de juliol i 1 d'agost.

Algunes fotos
El recorregut a Garmin Connect
Subscriure's als missatges (Atom)